04/10/2024
Αθήνα, Ελλάδα
ΕΛΛΑΔΑ Πρωτοσέλιδα

Τραγωδία στα Τέμπη: Ένας σταθμάρχης παρών, ένας απών και 2 ανθρώπινα λάθη – Πώς οδηγηθήκαμε στον όλεθρο

Share this post!

Οι μνήμες από την τραγωδία στα Τέμπη είναι ακόμα νωπές, με δεκάδες θύματα να παραμένουν άταφα. Την ίδια ώρα, οι αποκαλύψεις είναι ραγδαίες σχετικά με τις συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας.

Οι μνήμες από την τραγωδία στα Τέμπη είναι ακόμα νωπές, με δεκάδες θύματα να παραμένουν άταφα. Την ίδια ώρα, οι αποκαλύψεις είναι ραγδαίες σχετικά με τις συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας.

«Κλειδί» στην αποκωδικοποίηση των λαθών, αποτελούν ηχητικά ντοκουμέντα, που δείχνουν πως ο σταθμάρχης βρισκόταν κυριολεκτικά… εκτός τόπου και χρόνου.

Τραγωδία στα Τέμπη: Κι όμως, ο οδηγός του IC γνώριζε πως βαδίζει προς τον θάνατο
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες, ο μηχανοδηγός του IC 62 φέρεται να τηλεφώνησε λίγη ώρα πριν από το δυστύχημα σε συνάδελφό του, γιατί νόμιζε ότι ήταν στο τρένο της αντίθετης κατεύθυνσης.

Ο φίλος του συνήθως εκτελούσε δρομολόγια εμπορικών τρένων, και ο άτυχος μηχανοδηγός ήθελε να μάθει αν βρισκόταν στο τιμόνι της αμαξοστοιχίας 63503.

Μάλιστα, ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών, Χρήστος Ρετσινάς, μιλώντας την Δευτέρα στον 989AlphaRadio τόνισε πρώτος τη φρικτή αλήθεια.

Ακούστε τι ανέφερε στους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Ντίνα Μόσχου

Ο άτυχος μηχανοδηγός είχε αντιληφθεί πως κάτι συμβαίνει με τη λειτουργία των δυο γραμμών και ήθελε να συνεννοηθεί με τον συνάδελφό του ώστε να αποτρέψει τη σύγκρουση.

«Το μόνο λάθος του μηχανοδηγού είναι ότι δεν πέδησε την αμαξοστοιχία ακαριαία και μετά να επικοινωνήσει. Η Hellenic Train έπρεπε να έχει άνθρωπο στο κέντρο βοήθειας και να έχει δει το λάθος. Κεντρική υπηρεσία», ανέφερε.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο φίλος του του είπε ότι δεν ήταν σε υπηρεσία.Τραγωδία στα Τέμπη – Εκτός τόπου και χρόνου ο σταθμάρχης
Την ίδια ώρα, οργή και αγανάκτηση προκαλούν οι αποκαλύψεις για την ελλειπή εκπαίδευση του σταθμάρχη καθώς ο 59χρονος φέρεται να μην γνώριζε το χειρισμό του πίνακα σηματοδότηση του σταθμού.

Όπως λένε άτομα που εργάζονται χρόνια στη συγκεκριμένη, σιδηροδρομική γραμμή η θέση του σταθμάρχη απαιτεί άριστη γνώση του συστήματος χειρισμού της σηματοδότησης.

Δυστυχώς, όμως, ο 59χρονος πέρα από το λάθος χειρισμό στο κλείδωμα των γραμμών δεν είχε τη γνώση αλλά και την εκπαίδευση για να χειριστεί τον πίνακα σηματοδότησης και να αποσοβήσει το σφάλμα του.

Στις 23.05 της Τρίτης, την επομένη της Καθαράς Δευτέρας, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων – του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα – επικοινωνεί με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος ήταν από αρκετή ώρα πριν ο μοναδικός σταθμάρχης στον συγκεκριμένο σταθμό. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αμαξοστοιχία Intercity 62 θα πλησίαζε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα την καθυστέρησε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου.

Χωρίς τίποτε να προμηνύει την καταστροφή που θα ερχόταν λίγο αργότερα, ο Σαμαράς ενημερώνει την συνάδελφό του – που λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία – ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».

Στις 23.24 – τρία λεπτά μετά από  τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων – προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγωδίας που μόλις είχε συντελεστεί.

Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό για την σύγκρουση των δύο τρένων.

Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την Πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος – όπως λέει στην αρχή της συνομιλίας έχει και αυτός ενημέρωση, αλλά προφανώς έχει μείνει στις δύο αρχικές εκδοχές, είτε ότι μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο, είτε ότι εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία. Τον ρωτά αν «έδιωξε» το τρένο από την άνοδο. Ο σταθμάρχης αναφωνεί «αμάν», ενώ ήδη γνωρίζει ότι υπάρχει δυστύχημα και διαβεβαιώνει ότι το τρένο έφυγε από την γραμμή της ανόδου.

Έξι λεπτά αργότερα, στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινωνεί και πάλι με τον σταθμάρχη, του επισημαίνει ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού και ρωτά και πάλι τον Σαμαρά από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity. Εκείνος επιμένει ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά εμφανώς εκνευρισμένος για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.

Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρωτά και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία – και εκείνος αρχίζει να λέει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυκτερινή βάρδια. Είναι προφανές ότι δεν ήθελε να αποδεχθεί το μοιραίο λάθος του, το οποίο οδήγησε το επιβατικό τρένο σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.

6 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον Σαμαρά και με οργή που ελάχιστα κρύβει τον ρωτά «γιατί» έγινε η σύγκρουση. «Δεν ξέρω, Ελένη, δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω θα σου πω ψέμματα», απαντά εκείνος.

Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επανέρχεται και ρωτά τον Σαμαρά: Εσένα άνοδο σου έδειχνε, σωστά; Και ο σταθμάρχης απαντά καταφατικά…

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι υποστηρίζει ο σταθμάρχης της βάρδιας 14:00 – 23:00
Οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη, που έχασαν τη ζωή 57 άνθρωποι συνεχίζονται.

Με τον 59χρονο σταθμάρχη βάρδιας όπου έγινε η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας να βρίσκεται στη φυλακή, καθώς έκανε λανθασμένους χειρισμούς στην κατεύθυνση των τρένων, η συζήτηση έχει ανοίξει για τις ευθύνες των προηγούμενων συναδέλφων του.

Συγκεκριμένα τα ερωτήματα είναι αρκετά για τον σταθμάρχη, που είναι αρκετά έμπειρος και είχε βάρδια από τις 14:00 – 23:00 της μοιραίας νύχτας.

Περισσότερα στο newpost.gr